reklama

O štvrť sveta doprava - Časť štvrtá

Von už sama nepôjdem BODKA! Po prvé preto, že naľavo od hotela zabudli postaviť civilizáciu, na pravo od hotela sme boli a smerom rovno od hotela cesta cca po kilometri končí pustatinou. Na obzore je vidno cestu a autá, ale to je všetko čo sa tam z moderného sveta dostalo...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Turek a moj Chuap. Hadajte, ktorý je ktorý?:)
Turek a moj Chuap. Hadajte, ktorý je ktorý?:) (zdroj: by dadk)

Na ostatne vychádzky už treba auto.
Po druhé, strašne dobre mi robilo, že po mne trúbili autá a vykrikovali po mne Arabi s vyschnutým mozgom. Inač som videla za volantom aj čierne mátohy (rozumej ženy). Prechody pre chodcov som zatiaľ videla všeho-všudy dva. A vôbec si nie som istá, či Ománci chápu, čo znamenajú...takže úspešný prechod cez cestu je celkom adrenalín.
Chuap mi večer výchovne ukazoval, kto všetko na mňa čumí, ale to ma vôbec nerušilo, pokiaľ na mňa nikto netrúbil alebo nekričal. To si, samozrejme, nedovolili, keď bol so mnou on.
Včera som písala, že značky sú tu na ozdobu - tak som sa mýlila. Oni nie sú ani to. Keď si pozriete včerajšie fotky, tak pochopíte...Alebo možno som to nepochopila ja a značka "Reduce speed" mala byt vodorovne značenie pre chodcov;)

Dnes zase trosku poohováram ľudí:)
Takže ako úplne najsympatickejšieho spomedzi domácich sme vyhodnotili zubatého Turka.
Neďaleko je ataky park a on tam ma Turkish Coffee Shop, čo po slovensky znamená stánok s občerstvením.
Vari tam celkom dobre. Robí kebaby, ale v arabskom chlebe (vážne prekvapivé..).
My sa tam chodíme tlačiť každý deň a naše štandardné menu je
Dadk: malý kurací kebab a guavový džús
Chuap: veľký kurací kebab a mangový džús. Spolu sa potom delíme o šalát z paradajok, hlávkového šalátu, cibuľky, limetiek a olivového oleja. K tomu dávajú zavárané cudne uhorky s mrkvou...ja vám to dnes odfotím:)))
Džús je taký hustý, že ja by som sa najedla už len z neho. Btw, to mi pripomína, že si musím nagoogliť, čo je to guava...
Tento človek nám už na druhy deň podával ruku. Dokonca aj mne. Tak sme pokecali a hovoril, že do Ománu prišiel za rodinou a je tu asi rok a pol. A pači sa mu tu "So, so..." takže nič moc. Vyzerá, že ma tak do 40 rokov, skôr menej a dominantou jeho tvare sú, aspoň podla mňa, zuby. Vyzerajú byt umelé.
Ja vám ho tiež odfotím, ale zatiaľ som sa hanbila.

Chuap sa včera pýtal domorodcov ako prežijú klimu, z ktorej všetko chytá námrazu.
Domorodec mu povedal, že oni sú zvyknutí. Starší s tým tiež majú problém, ale on je už generácia, ktorá už mala po cely život elektrinu a teda klimatizácu. Pre úplnosť dodám, že domorodec mohol mat tak od 25 do 30 rokov.
Ja som síce čítala, že niekedy v roku 1970 dnešný sultán Qaboos al Said, zvrhol z trónu svojho otca a začal reformovať. Za vlády jeho otca bol Omán stredoveká krajina, čo znamená, že tu síce boli ľudia, ale nebola tu civilizácia:)
Takže v podstate Oman prešiel za 30 rokov od žiarovky k internetu...My hovoríme, ako rýchlo tá technika napreduje, ale tu v Ománe napredovala kuuuurna rýchlo...
V podstate som to vedela, ale nejaké uvedomenie, že "do kelu, fakt" prišlo až keď sa to ku mne dostalo z reálnej skúsenosti.
Zaujímavé je, že sultán je udajne gay, nemá potomkov a tak meno nástupníka napíše na papier a uloží do obálky, ktorá sa otvori 3 dni po jeho smrti, ak vláda nenájde dovtedy nástupcu.
A jeho obraz je v každej diere. Myslím, že som ho nevidela iba v nasej izbe:)

Dnes pojdeme slavnostne pozicat to auto, takže keby ste zajtra nedostali Report 5....

Daniela Adamková

Daniela Adamková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som malá, žiarlivá a majetnícka. Ale inak som celkom milé a slušné dievča:) Zoznam autorových rubrík:  OmanSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu